Home made



Een blog over heel veel soorten handwerk, van haken tot stempelen (en weer terug...)


maandag 27 mei 2013

Kussen - uil













De zon schijnt, snel de tuinstoelen naar buiten, kussens erop en mijn nieuwe "spijkerbroekenuilenkussen"!!


 
 
Het kussen is gemaakt van een oude broekspijp en vilt. Ik heb de vormpjes met een stans gedaan maar die kan je natuurlijk ook gewoon knippen.
 


Je begint met het afknippen van een pijp van een spijkerbroek. Binnenste buiten draaien en een stuk van ongeveer 25 cm aftekenen. Ik heb expres de naad niet aan de zijkant gelaten omdat ik het leuk vind dat je kunt zien dat het een spijkerbroek was.

 








Voor het oortje teken je 5 cm breed en 5 cm hoog. De zijkanten van de pijp zitten al dit dus die hoef je niet extra te naaien.

Knip nu uit op 1 cm van de getekende randen.

Zoals je hieronder ziet heb ik de hele uil getekend om te kijken of het wat ging worden ;-)

 
 




Nu naai je precies op de getekende lijnen langs de oren en de bovenkant van de kop.

Laat aan de onderkant in het midden een stuk open waardoor je straks de uil weer kunt omdraaien.

Wanneer je klaar bent met naaien, knip je de scherpe hoeken in, anders gaat de stof trekken.




Tijd om vormpjes te gaan knippen of stansen. Ik ben echt superblij met mijn BigShot maar je kan natuurlijk ook gewoon met de schaar vilt knippen.

Let de vormpjes neer zoals jij het wilt. Knip ogen in een vorm die jij leuk vindt en een snavel die jij vindt passen!



Als ze allemaal klaarliggen is het tijd om de textiellijm erbij te pakken.



Wanneer je klaar bent met plakken, laat je de uil drogen en vul hem via het onderste gat lekker strak op.

Als jij tevreden bent, maak je het gat dicht. Zorg dat je de steken niet ziet, dat geeft toch het mooiste resultaat.



 
Zo, nu ga ik in de zon!

Het patroon van deze vogel is door mij ontworpen en gemaakt. Geef alsjeblieft een link terug naar mijn blog als je jouw gemaakte vogel op je blog/site laat zien. Je mag mijn foto's gebruiken zolang er een link terug naar mijn blog bijstaat. Laat je me weten als je de foto's gebruikt? Ik kom graag op jouw blog kijken.


 

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke uil, en dat van een oude spijkerbroek.
    En heerlijk he die zon, hier hangt de was al lekker buiten, heb lekker met mijn neus in de zon thee zitten drinken.
    Nu de zon er is moeten we het er ook van nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die is echt leuk! Een stoere uil!
    xx
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen