Home made



Een blog over heel veel soorten handwerk, van haken tot stempelen (en weer terug...)


zondag 9 februari 2014

Stylecraft Special DK versus Caron Simply Soft

Op de valreep nog de uitslag van mijn wedstrijd Stylecraft Special DK versus Caron Simply Soft :)


Van beide heb ik een proef dekentje gemaakt en met een ga ik maar verder :)

De feiten:

Stylecraft Special DK

295 meter in een bol
100% acryl
Haaknaald 4 mm
Kost: EUR 2,75


Caron Simply Soft
288 meter in een bol
100 % acryl
Haaknaald 5 mm
Kost: EUR 5,25


Ik heb mijn proefjes aan twee haaksters laten zien en voelen en zij gingen beide voor de Simply Soft variant.

De Stylecraft proef is lichter, luchtiger en wat feller van kleur. Het haakt gemakkelijk want het splijt niet.



De Simply Soft proef is zwaarder, dichter op elkaar en wat ik mooi vind, dit garen heeft een lichte glans. Helaas splijt het wel een beetje (niet zo erg als Drops Paris hoor!).


Nadeel is de Simply Soft is toch wel de prijs. Beide bollen zijn ongeveer even groot namelijk. Voor grote projecten zoals een deken vind ik Simply Soft mooier. Als die tijd die je er aan besteedt verdient een mooi wolletje :). Ik denk dat het eindresultaat mooier zal zijn met Simply Soft.

Ik ga dus verder met de Caron Simply Soft deken, maar dat was vast al wel duidelijk :)

Inmiddels ben ik met vier dekens bezig..... Hmmmm, beetje druk misschien. De laatste deken waar ik aan ben begonnen is met Stylecraft Weekender. Ken je dat? Gaat super snel met haaknaald 8 ;)

Volgende keer update van mijn vier dekens al denk ik dat de CAL 2014 als omslagdoek zal eindigen....

3 opmerkingen: