Home made



Een blog over heel veel soorten handwerk, van haken tot stempelen (en weer terug...)


zaterdag 9 maart 2013

Zelfgemaakte zeep

Nee, nee, maak je geen zorgen, ik ben (nog) niet zelf zeep gaan maken.

Via Twitter kwam ik op de site van Zoë, een Belgische student die zich bezig houdt met natuurlijke cosmetica. Haar website is www.zolea.be.

Zolea staat voor Zoë, haar naam dus, en olea staat voor de INCI-naam van olie (bijvoorbeeld: Olea Europaea: olijfolie). Op haar blog vertelt ze meer over natuurlijke cosmetica.
 
Je vindt er heel veel DIY (waardoor ik natuurlijk meteen weer een nieuwe hobby erbij had) maar ook uitleg over ingredienten en wat wel en niet goed voor je zou zijn.
 
De verzendkosten naar Nederland zijn helaas wat aan de hoge kant. Voor een pakket met meerdere producten betaal je aan verzendkosten EUR 12,90. Als je onder de 100 gram blijft dan zijn de verzendkosten EUR 3,39.
 
Ik was zo nieuwsgierig naar haar producten en dan vooral de zepen dat ik het toch niet kon laten. Ik heb de Fluffy Pink Candy zeep besteld en vijf testers.
 
Er zat bij:
 
Appelscrub zeep (lichtgroen met stipjes)
Exotische vruchten zeep (geel)
Shampoo bar voor mannen Eros (donker groen)
Shampoo bar voor vrouwen Lily of the Valley (wit)
Kaneelzeep met groene klei (geel met groen)
 
Gisteren kwam de envelop aan en sindsdien ruikt mijn kamertje heerlijk ;-).
 
Ik zal jullie vertellen hoe de zeep is bevallen. Ik ben vanmorgen begonnen met de appelscrub want die maanzaadjes in de zeep intrigeerde me.
 
De zeep is GEWELDIG, wat een lekkere geur, ik ruik het nu nog (het is al middag) zonder dat het vervelend is en die maanzaadjes, wat een lol. Werkt goed als scrub dus laat die zon maar komen.... De zeep plakt na het douchen niet en tijdens het douchen schuimt die lekker maar gelukkig niet te veel.
 
Echt een aanrader!
 
Volgende keer ga ik voor de shampoo bar Lily of the Valley want shampoo in de vorm van een zeep is ook wel heel interessant......
 
Wordt vervolgd.
 
 

1 opmerking:

  1. Ik zit al een lange tijd te twijfelen om ook eens wat te bestellen bij Zolea, maar nu zie ik je pakketje en denk dat ik toch wel wat ga bestellen. Ben benieuwd benieuwd wat je van Shampoo bar voor vrouwen Lily of the Valley vindt.

    BeantwoordenVerwijderen