Home made



Een blog over heel veel soorten handwerk, van haken tot stempelen (en weer terug...)


vrijdag 15 februari 2013

Na de serviezen

Na het verzamelen van serviezen of eigenlijk tijdens het verzamelen want dat servies moest toch ergens in staan, kwamen heel veel theekastjes voorbij. Marktplaats is toch een geweldige uitvinding.

Maar goed, na het verzamelen van serviezen werd het kopen en verkopen van klokken wel een hele leuke uitdaging. Het is zo leuk om een klok die niet werkt schoon te maken en weer werkend in elkaar te zetten. Je zult begrijpen dat dit een aantal keer helemaal mis is gegaan en het echt uit elkaar halen heb ik maar overgelaten aan de professionals.

Mijn klokken voorkeur gaat naar Smiths Enfield en dan vooral de keukenklok. Er zitten hele mooie exemplaren tussen!

 (niet mijn foto)

Klokken verzamelen is ook niet zo handig want voor je het weet wordt je helemaal gek van het getik. We hebben er nu nog 5 in de woonkamer staan of hangen maar die lopen nooit meer allemaal tegelijkertijd ;-) en slaan al helemaal niet.

Het was een sport om ergens een mooie klok vandaan te halen en daar dan iemand weer heel blij mee te maken.

Heel veel later heb ik ergens een enorme verzameling wekkers vandaan gehaald. Die hebben een tijd in een kast gestaan (ook weer van Marktplaats) maar na een tijdje heb ik er genoeg van en bied ik het weer te koop aan (tot wanhoop van manlief en kinderen)....

De wekkers die niet verkocht zijn staan trouwens ook weer in een doos weggestopt.

Geloof dat we inmiddels wel heel veel dozen hebben staan....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten