Home made



Een blog over heel veel soorten handwerk, van haken tot stempelen (en weer terug...)


maandag 16 februari 2015

Sophie's Universe


Ik zag ze altijd wel voorbij komen die Sophie's Garden maar dat zag er altijd net een tikje te ingewikkeld uit en het patroon is in het Engels. Niets voor mij, dat kan ik toch niet.

Nu is er als mysterie CAL een Sophie's Universe gestart en dat kon ik toch niet aan mij voorbij laten gaan.

Voordeel van deze CAL is dat het patroon ook vertaald wordt in het Nederlands met duidelijke foto's. Ja, dan kan ik toch geen nee zeggen want de voorgestelde kleuren van Cotton 8 vond ik wel heel erg mooi.


Dus haak ik nu iedere week (ik loop natuurlijk achter want het patroon is nog steeds een tikje te ingewikkeld ook al is het in het Nederlands) een stukje mee met Sophie's Universe en ik vind het helemaal geweldig.

Wat een kleuren en wat een leuk effect door het 3D haken.

Ik heb net mijn "tulpjes" af, ben nu met de blaadjes bezig. Iedere zondag komt er een nieuw deel online.

Je kan meedoen met je eigen garen of met het voorgestelde garen.

Er zijn duidelijk uitgeschreven patronen voor Scheepjes Stone Washed XL, Scheepjes Softfun en Scheepjes Cotton 8. ik ben voor de Cotton 8 gegaan omdat ik de uitgekozen kleuren zo mooi vind.

Nu maar hopen dat ik het bij kan benen en blijf snappen! Ik heb al heel wat keren delen weer uitgehaald om opnieuw te beginnen.

Wil je ook Sophie's Universe gaan haken? Stuur me een e-mail en wie weet mag ik je korting aanbieden (info@maaikoe.nl).

Wil je vast online kijken naar het patroon van Sophie's Universe? Alle informatie vind je hier:

http://www.lookatwhatimade.net/crafts/yarn/crochet/sophies-universe-cal-2015/sophies-universe-cal-2015-information/


Have fun!

2 opmerkingen:

  1. Wow wat een mooie kleuren. oei daar krijg ik zelfs kriebels van.... neeee toch eerst even mijn plaid afmaken... maar hij wordt wel erg mooi hoor..

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Echt heel erg mooi! Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen