Home made



Een blog over heel veel soorten handwerk, van haken tot stempelen (en weer terug...)


vrijdag 15 februari 2013

Na het mozaieken..

Ik vergeet vast nog veel zogenaamde hobby's zoals mijn grote verzameling stenen (mineralen enz.) waarvoor natuurlijk weer een nieuwe kast moest komen (die nu in de schuur staat krom te trekken).

Ik was en ben zo onder de indruk van bepaalde stenen, hoe die gevormd zijn en waar ze vandaan komen. Ik geloof wel in de kracht en energie van stenen.

Ook heb ik Reiki I cursus gedaan omdat ik hoopte dat ik daarmee wat pijn in mijn lijf zou kunnen verlichten maar dat werkt voor mij niet echt. Ik zal het wel niet goed doen of kan er de rust niet voor vinden.

Als ik mijn man vraag welke hobby's of verzemelingen ik nog meer heb (gehad) komt hij waarschijnlijk met een hele lijst maar volgens mij ben ik nu wel aan mijn nieuwe passies toegekomen:

(ja ja, passie met een "s")

Handwerken (dat is lekker alles omvattend zodat ik van alles kan doen).....

Het begon met quilten (niet eens Tilda van Tone Finnanger) waarvoor natuurlijk alles aangeschaft moet worden (nu ik het opschrijf komt het wel vrij neurotisch over). Dus hup naar de quiltwinkel (ja, die bestaan en zijn geweldig en helemaal niet ouderwets).

Snijmat, rolmes, lineaal, stof, stof en nog veel meer stof (heb inmiddels een kast vol) en niet te vergeten boeken. Had ik maar eerder aan de bibliotheek gedacht, had ik nu meer geld over.

Natuurlijk is quilten niet zo eenvoudig als het eruit ziet, ik bedoel, hoe moeilijk is dat nu, nou echt wel moeilijk. Als die pieterpeuterige lapjes die recht tegenover elkaar moeten zitten en die naden die niet scheef mogen lopen. Ik heb een babydekentje gemaakt waar ik zeer trots op ben. Daarna is het quilten een beetje op de achtergrond geraakt.

Wel heb ik de naaimachine van oma ingeruild voor een nieuwe naaimachine maar daar springt de spoel er steeds van uit dus dat verhoogd de pret ook niet....

ByMiekk en Sewnatural hebben een BOM13 opgezet, iedere maand een quilt blok, ik heb in januari de stofjes gekregen, getekend, geknipt, verkeerd geknipt natuurlijk, en toen het in elkaar zetten aan de beurt was, was ook dat snel bekeken. Nu volg ik maar de andere bloggers die nog wel dapper doorzetten! Jammer, jammer, jammer.

Je kan wel op ieder moment instappen!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten